TRAŽILICA AKCIJSKIH TRGOVINA I PARTNERA - UPIŠI TRAŽENI POJAM S NAŠE STRANICE

subota, 22. studenoga 2014.

Pravo sniženje i prava akcijska prodaja

Prije svake sezone posebno prije novogodišnjih blagdana sa izloga trgovina smiješit će vam se i pozivati nas na kupnju cijeli set već dobro nam znanih reklamnih poruka: «Veliko sezonsko sniženje», «Zimsko sniženje», «Sniženje od 40% do 70%», «Rasprodaja», «Totalna rasprodaja», «Akcijska prodaja», ...Kao što nam iskustvo govori mnogi od nas neće odoljeti ovakvim pozivima udicom, ući će u trgovinu i kupiti 70% jeftiniju zimsku jaknu, cipele, mobitel, prijenosno računalo, televizor... Za sve one koji će se početkom siječnja 2008. godine odlučiti na takvu više-manje povoljnu kupnju, ovaj tekst je zgodna prigoda za podsjetiti se značenja temeljnih pojmova, te kako Zakon o zaštiti potrošača relativno precizno uređuje pravni okvir rasprodaja.

Akcijska prodaja je prodaja određene količine robe jednog proizvođača u određeno vrijeme na određenom mjestu i to po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji. Roba na akcijskoj prodaji mora biti prostorno odvojena od ostale robe i posebno obilježena. Rasprodaja robe smatra se posebnim uvjetom(ima) prodaje koje određuje sam trgovac. Uvjeti rasprodaje moraju biti u skladu s Posebnim uzancama u trgovini na malo. Rasprodaja može biti potpuna i djelomična.
Djelomična rasprodaja obavlja se u slučaju napuštanja prodaje određene vrste robe. Potpuna rasprodaja moguća je u slučaju prestanka rada u prodajnom objektu, zbog promjene djelatnosti, zbog ponude novoga asortimana robe ili obnavljanja prodajnoga prostora, te zbog više sile (požar, poplava i sl.).

Sniženje – trgovac može obavljati prodaju robe po sniženim cijenama u situacijama kada je kraj sezone ili je sezona prošla, kada je o robi s nedostacima ili demodiranoj robi. To može biti prigodna sajamska prodaja ili stalna prodaja po sniženim cijenama u specijaliziranim trgovinama neovisno o razlogu sniženja cijena. Sniženje cijena mora biti označeno na proizvodu. Na prodajnom mjestu mora biti istaknuto koliko je sniženje (najčešće iskazano u postocima) i do kada traje, a roba na sniženju mora biti fizički odvojena od robe koja se prodaje po redovitoj cijeni.

Nema komentara:

Objavi komentar